lørdag 11. juni 2016

Reisebrev fra Svima!

Kjære Haga-gutter. Svima hilser fra Hellas! Det er ikke ofte noen fra Haga reiser lenger enn Charlottenberg, men Svima tok sjansen og kjørte fly i flere timer sørover. Her er en liten hilsen fra sydligere strøk.

Etter 4 trange timer i et trangt sete på et fullt charter fly, havnet jeg på Kreta. Varmen som slo imot meg på flyplassen var overveldende, det har aldri vært så varmt på Haga! Merkelig nok fant jeg baggasjen min og kom meg ut til ankomsthallen. Der ventet en svenske! Så jeg skjønte hva han sa. Sett deg på buss 129, ok. Perfekt!

Bussturen gikk bra og vi kom omsider frem til hotellet. Jeg reiser med familien, så noe hjelp var det å få. Minoa palace var hotellet og stort var det! Det var  ihvertfall 10 ganger så stort som klubbhuset til Haga! Imponerende.

Vell inne gikk insjekkingen bra, det gikk på Engelsk, men manglet egentilg bare signatur og det er likt på Engelsk, heldig med den!

Men så fikk jeg panikk. Det kom en mann å stjal baggasjen min! Rett foran øynene på meg! Jeg løp etter å ropte stopp, stopp! Men han så bare its ok, its ok. Tydligvis var det en ved hotellet som skulle ta med baggasjen til rommet! Lettet fulgte jeg etter, egen guide er jo perfekt på et stort hotel!

Vell inne på hotelrommet begynte vi å pakke ut, men til min store forbauselse hadde noen glemt igjen en vinflaske og en rose.

Haga folk er ærlige, så jeg løp ned til resepsjonen for å si ifra. Vell nede fikk jeg bedkjed om at det var en gave fra hotellet! Jeg ble sjokkert! Gratis vin og blomst!

Etter en god natts søvn, var det godt å komme seg ned til frokosten. Jeg var mildt sagt dau-sulten!! Da jeg kom ned stod det et skilt. Stop, wait for table here! sjokk! Må jeg vente på bord? Det var jo nesten tomt. Så kom det en blid dame å spurte om vi ville spise inne eller ute... er du dum.. vi spiser ikke frokost ute! Så fikk vi bord og noen kom med en kaffekanne. Shit, luksus med egen kaffekanne!

Frokosten var herlig. Egg og bacon! De hadde til og med kake til frokost!!! I love greece!!!

På vei opp til rommet så jeg noe sjokkerende. Det vokser appelsiner på trær i hage  her! Appelsiner!!! Sjokkert!!

Etter et klesskift gikk turen ned til stranden. Her var det veldig varmt!! Det kom en mann med håndklær! Deilig. Tror det blir godt med et bad i vannet. Han kallte meg sir hele tiden. Jeg førsøkte å si at jeg het Ole, men han hørte ikke. Sir, its ok...

Vi løp ned til vannet hele familien. Endelig litt avkjøling i varmen!! Men vi fikk sjokk når vi hoppet uti. Vannet var fullt av salt!! Har de putta salt i vannet?? Vannet så veldig fint ut. Kanskje vi kan gjøre det samme på Haga i Glomma! Kanskje glomma blir blå den også! Må nok noen kilo til da!

Utpå kvelden gikk turen ut på byen. Det var Em kamp. England- Russland! Merkelig nok fikk jeg et Norskt flagg. Jeg firsøkte å forklare at det ikke var Norge eller at det var natjonaldagen til Norge, men de ville ikke høre!!

Når en spiser og drikker mye må en på do! Svima satt på dass og hadde lagt igjen en halvkilo av dagens middag. Så kikket han opp! Ikke kast papir i do. Svima fikk panikk! Dette blir ikke pent tenkte han. WTF!! Svima tørka seg i rævæ å putta papiret i lomma. Jeg får ta det med hjem til Norge, det lukter dritt, men det får stå til
.. får du ikke kaste, får du ikke kaste!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar