fredag 17. juni 2016

Reisebrev del 3

Det har vært to kamper til siden dere hørte fra meg. En seier og et kjempetap. Jeg håper at det kan komme mer info om de kampene når jeg kommer hjem. Det er litt vannskelig å skrive på mobilem uten å kunne hente info/bilder fra diverse steder. Det vi vet er at Haga virkelig har potensial, de leded 5-0! Til pause mot Eidsvold! Det lukter potensial til 6. Divisjon!

Samtidig er det kjedelig hvis det ikke skjer en dritt på bloggen. Vi har fått inn et nytt reisebrev fra Svima.

Bilene her nede er merkelige. Jeg lånte en bil å skulle kjøre en runde på kreta. Kreta er en stor øy, så det er mye å se for en stakkars bonde fra kjernsmo. Da jeg satte meg i bilen, tok deg ikke mer enn 5 minutter før jeg ble stoppet. Det viste seg at jeg hadde bommet litt, og stjålet en av hotellets intern biler! Politiet her er effektive på enkelte trafikkforseelser! Men ikke alt!

Trafikken i Hellas er et helvete!! Folk tuter å kjører som de vil. Her om dagen så jeg en buss, kjøre forbi en firhjuling, som kjørte forbi en moped, som kjørte forbi en hest! Samtidig som en politibil kjørte imot, samtidig som den kjørte over en hund! Det er texas, selv om vi er i platanias!

Svima er fortsatt forundret og lurer på hva som egentlig foregår her nede. Det er fotgjengeroverganger overalt, men når jeg gikk over første gangen, ble jeg nesten ovrkjørt! De bryr seg ikke! Selv rødt lys er som grønt lys hjemme!! De tuter å kjører. Det er bare å holde seg rolig å se til høyre og venstre før en går over veien.

Samtidig har jeg stusset over en annen ting! Toget her går ikke på skinner! Jeg mener ikke at toget er forsinket som i Norge, men de går faktisk ikke på skinner!!!! De kjører midt i veien!! Det er mildt sagt sjokkerende å se et tog bli forbikjørt av en buss midt i veien! Det blir godt å komme hjem til Haga og irritere seg over traktorer og syklister igjen!!

Svima er redd, men er her ei uke til!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar