mandag 16. mai 2016

Svima på flyttefot!

Fredag ble Garverenga 4 C solgt. Ikke mange timene etter ble Svima sett rasende avgårde i up-en med en koffert full av penger. Med tanke på konfliktene det har vært internt i spillergruppen rundt Svima er det flere som er bekymret for at Svima er tapt for godt. Hvor skulle han? Hvor går veien videre?

Ikke mange minutter etter at up-en raste igjennom Haga undergangen, tikket det inn em melding hos medieansvarlig Wego, som er en av få venner Svima har igjen i spillergruppen. Meldingen startet med et bilde.
"Faen i h@×&^$!! Prøver å stikke av fra Fenstad mafians mobbing, men ikke mulig å komme seg ut av nes uten å bli minnet på de!! Gråter en skvett!"


Så ble det stille, veldig stille, litt for stille. Vanligvis tar Svima veldig stor plass i og rundt laget, men nå var det ikke en lyd. 

Lørdag morgen tikket det inn en ny melding, denne gangen sendt inn til Haga-if sin epost. Up-en til Svima var observert på Vestlandet, Ranvik, en liten plass et stykke utenfor Molde. Var dette det nye huset til Svima? Har han flyttet til Vestlandet? Er han på vei til MFK? 



Molde har i år sluppet inn i gjennomsnitt 2 mål pr kamp, det er for mye hvis en har ambisjoner om å vinne seriegull, kan Svima være nøkkelen for å stenge igjen forsvaret til Molde? Molde er også kjent for å ha et godt miljø i spillergruppen, det kunne vært en fin plass for Svima å restarte sin fotballkarrière

Så Lørdag formiddag tikker det inn en ny melding til Wego. 


Kjære Wego, du er en jeg kan stole på og som har behandlet meg bra på Haga i det siste. Det er ingen dramatikk i at jeg nå har reist min vei. Jeg har som du vet solgt huset mitt på Haga, men har enda ikke helt bestemt meg for veien videre. Jeg har nå reist så langt Nord som Up-en gikk og skal tilbringe litt tid her, Målet er å finne meg sjæl, få det vanlige livet og stresset på Haga litt på avstand. Etter litt tid her, håper jeg enten å kunne komme tilbake med blanke ark og full av energi, eller så blir jeg her å lever i ett med naturen. Det er mye fisk i sjøen her, så overleve på den skal jeg klare, hvis det er nødvendig, men jeg vil savne dere "alle" hvis jeg blir værende. 

Noen ord til slutt. 

PK: Du er en real kar og en har et stort potensial som keeper. Haga IF trenger deg, hvis du trenger noen å snakke med i vanskelige tider kan du alltid ringe. Kjernsmo mafian står sammen! Ikke gi deg halvveis, men stå løpet ut, da skal du få belønning til slutt. 

Håvard: Vær deg selv, ikke la deg presse til å bli snillere, kveste de du vil kveste, det er sånn du er. Viktig at du nå ikke lar penga og bot innsamlingen gå til hodet på deg. Cash is not king, life is a bigger thing! 

Stian: Min kamerat i krigen. Vi har spilt sammen i forsvaret en stund nå og har funnet tonen. Når jeg ser det blir svart, kan jeg roe deg ned. Noen fortjener juling, men ikke på fotballbanen. Du har tatt steg i år, du er roligere enn vanlig og har jobbet med selvkontrollen. Spillet blir da også bedre. du er en klippe i forsvaret, stå på videre. 

Pål: Du er en snill gutt og en fantastisk fotballspiller, men ikke la Anders komme inn i hodet på deg, stå for dine egne meninger og ta egne valg. 

Koret: Syng, syng, syng og vær glad, syng med den stemmen du har, men ikke glem å spille litt fotball. Vi trenger deg på Haga. P.S ikke sykle så mye fremover, da blir du bare treg igjen. 

Loddet: Hva skal jeg si, jeg husker første gangen jeg hentet deg på toppen av Auli feltet, du ville spille fotball med oss på Haga. Du er nordlending, jeg liker vanligvis ikke nordlendinger, men det er umulig å ikke like deg. Du er en flott person med ekstreme fotballferdigheter, ihvertfall en fantastisk pasningsfot. Et tips må være at det er ikke alle pasninger som er like gode, da er det lov å ta litt selvkritikk, ikke bare skylde på dårlige løp. Du har mange år igjen på Haga-nivå!

Roggs. Hvor er du? Vi trenger deg!

Odin: Nytt bekjentskap, det er alltid hyggelig med unge talenter, du er et talent, så jeg håper du finner motivasjon til å fortsette med oss! 

TP. Slutt å løp uten ball, hvor finner du motivasjon? Du må savne å kjefte litt på banen og spille litt ball med gode venner? Legg løpe skoa på hylla og kom tilbake. 

Are: Du er litt som Loddet, ekstremt mye fotball i kroppen, men du er ikke like irriterende på banen. Hvis du vil kan du bli en stjerne på Haga, litt mer vilje og trening, så er du der. 

Mats Kluft? Hallo? Har dama tatt kontrollen på deg allerede? Ring meg, du har forsvunnet. 

Lasse: Selv om du er sønnen til sjefen, fortjener du plass på laget. Makan til blodårer og lårmuskler må du lete lenge etter. Hadde du bare hatt litt fair play i kroppen også, hadde vi blitt venner, men makan til juks på treninger! 

Sebastian, årets overaskelse, veldig positivt tilskudd på Haga. Du snakker likt som bror din, men ellers er dere veldig forskjellig,. Er det en fyr jeg var redd på trening, så var det han, deg er jeg redd for på andre måter. Hvis du vil har du en stor fremtid på Haga. 

Eirik: Endelig en som verdsetter kroppen sin på lik linje som meg. Du trener mye og bra og er en blodtrimma maskin. Det er mulig å kombinere Haga spill og styrkeløft, så kjør på videre! 

Erik: Litt kaldere, så kan du bli Haga's Messi. Spill mer Fifa, da finner du ut når du må skyte og når du må sentre. 

Remi: En tanksenter uten sidestykke. Litt mer avslutnings trening og kondisjon og zlatan kan bare gå å legge seg. Jobb litt med kjeften din, det er ikke alle som tåler stykke kommentarer. 

Jørgen????????? Sist sett med en hagle i skauen, håper du har det bra, ring hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med. 

Håkonsen: Vi har hatt våre fighter. Du er ei kjering, men ei fin ei. Du har også blitt en helt ok fotballspiller. Vi skal ikke juge, du kommer ikke til å bli årets spiller i år heller, men du har tatt steg. Bare få trent litt mer, så kommer storformen. 

Wego: Du gir aldri opp, det er en god ting. Du er viktig rundt laget, men kanskje ikke så viktig på laget. Men "who cares" du er en viktig del av limet i spillergruppen. Fortsett å pendle fra Odalen. 

Simen. Deg kjenner jeg ikke så godt enda, men din største fordel er at du er ung og lovende. Hele livet har du foran deg og kan bli så god som du vil, bare fortsett å tren, så blir du så god som du vil. 

Odd: Du er redningen. Du kommer til å lede Haga til store ting. Jeg har virkelig troen på prosjektet ditt og om et år eller to så er vi uslåelige. Når Haga IF når 4 divisjon vil du få en statue reist på Haga-stadion, da vil jeg være der å applaudere. Håper du finner glede til å fortsette i mange år til. 

Det er flaut å glemme noen og noen har jeg sikkert glemt, men det er ikke med vilje. Det er mye følelser som kommer når en sitter å skriver sånn. Jeg er glad i dere alle og håper litt ro og fred kan lede meg tilbake til Haga. 

Anders, jeg har ikke glemt deg! Kampen sist sitter i, hvert minutt, hver time tenker jeg på deg. Årets spiller, årets ditt og årets datt. Kom inn fra Fenstad og tok over styringen. Tok fra meg laget mitt. Håper vi en dag kan finne ut av ting, men det virker vanskelig nå. 


Så inntil vi ses igjen, stå på gutter. Jeg skal sitte her på terrassen å nyte livet og få roen til å finne den rette veien. 




















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar