fredag 11. september 2015

Mye triste skjebner på Haga

Det har nå gått en uke siden Svima satt i sofaen å så nyhetene og gråt en skvett, det var reportasjene på nyhetene om barn på flukt som fikk begeret til å renne over. Med et ønske om å hjelpe fleste mulig satte han seg ned å skrev et rørende dikt, som han håpte ville åpne øynene til giver glade Haga/Auli folk.

Det har ikke manglet på interessen og nærmere 200 har vært innom bloggen å lest, men dessverre har kun 3 personer har hatt noen kroner å avse. Takk til dere!

Det som får meg til å gråte denne Fredagen er at så mange på Haga/Auli området har det så tungt, at de ikke kan avse en 100 lapp, det er trist og uventet. Det er så trist at så mange kjemper for å få vann og brød nok til å overleve. Tenk alle de som ikke har råd til å ha varmen på i stua, ha dopapir på dass, få et varmt måltid om dagen! Prosentvis vil det si at under 1 % har 100 kroner å avse!

Jeg kan ikke hjelpe dere alle, men nå er det snart valg, så mulig et nytt styre i Nes kan bedre situasjonen for noen.

Men noen kan jeg hjelpe, jeg syntes det er så trist at så mang har det så tungt her i området. Hvis du ikke har fått spist på en stund og trenger et varmt hjem, da kan du komme til meg. Det er begrenset hvor mange jeg kan få plass til her, men send meg en epost, så kommer det en invitasjon til de første som sender. Maten vil være hjemmelaget kjøtt og grønsakssuppe, noe som varmer godt i kroppen.

Ta kontakt på ole.istad@gmail.com

Hvis du har fått pantet noen flasker eller vunnet i lotto siden sist, er fortsatt siden hos Redd Barna åpen.

Link finner du her: (bare trykk på linken og trykk på den røde knappen doner nå)

http://innsamling.reddbarna.no/barn-paa-flukt/6-1342#.VenzE-wrhiU.blogger

P.S Haga eller brunbloggen ar ingen fortjeneste eller får noe uansett hvor mye dere gir, det er bare for å prøve å hjelpe andre. Alt styres av Redd Barna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar