tirsdag 30. juni 2015

harder, better, faster, stronger

Siste seriekamp før ferien mot Fet var en stor nedtur for Haga gjengen. Som så mange ganger tidligere i år manglet vi mye på innsats, duellstyrke og tøffhet. Håkonsen var ikke fornøyd i garderoben etter kampen og kom med en klar melding til gutta: "bruk sommeren godt, tren opp styrke, tøffhet og jobb med psyken, eller finn dere et annet fotball lag. Forbanna kyllinger!"

Slukøret stod vi i dusjen etter tordentalen, den ellers så lystige gjengen så nå ut som, ja akkurat, en gjeng kyllinger på vei til slakteriet. Motivasjonen var lav og psyken på bånn, har noen av oss en fremtid i klubben?

Etterhvert som helgen kom og gikk kom humøret gradvis tilbake og en sang surret i bakhodet, harder, better, faster, stronger, N-now th-that that don't kill meCan only make me stronger
I need you to hurry up now................ Harder, better, faster, stronger. Med bedre humør kom også motivasjonen, det er bare å brette opp armene å ta utfordringen til Håkonsen, her skal kylling forvandles til okse! Ivrig skrudde jeg på pc-en å googlet "hvordan bli sterk". 600 000 resultater, hjelp, hvor skal en starte? klikket på et par artikler, men det virket som alle hadde forskjellige meninger om hva som fungerte. Kjør mange reps, kjør få reps, kjør mange serier, kjør få serier, spis mye, spis lite, ikke mye å bli klok av. Litt fortvilet satte jeg meg tilbake i sofaen, dette er kanskje en umulig oppgave? Plutselig kom jeg på noe jeg hadde overhørt på nær-maten for ikke så lenge siden, det var to store, gale, treningsnarkomane menn som holdt til på en låve i nærheten, skulle noen kunne hjelpe så må det være de!

Mandag ettermiddag pakket jeg sekken og kjørte innover i skogen der jeg hadde hørt rykter om at de holdt til. Ikke så langt innover så jeg lysene fra en låve, det må være der tenkte jeg og svingte inn veien og parkerte utenfor. Før jeg gikk inn la jeg igjen lommeboken og sendte en "jeg elsker deg" snap til fruen, hvis noe skulle skje her ute ville det ta år før noen fant igjen restene av meg.

Bank, bank, JAA! kom det fra innsiden, jeg åpnet døren og gikk inn. Å fytti he** tenkte jeg, detta går aldri bra. Der stod det to karer store som hus.


"Er det mulig å få litt hjelp til å bli sterk", fikk jeg presset frem. Det kom litt humring og latter før svaret kom. "ihvertfall sterkere, kom inn".

Det viste seg at det var to veldig hyggelige karer som mer enn gjerne delte sine tips og trenings erfaringer. Mandag var vist "chest day" så det ble en runde bryst, litt skrekkslagen fikk jeg instruksjoner i de forskjellige øvelsene, det gikk egentlig ganske greit, det var ikke så vanskelig. Jeg prøvde å memorere mest mulig, erfaringene må deles med resten av laget, her skal det knuses til høsten. Etter en drøy time var programmet gjennomført og kroppen sliten, jeg takket for meg og kjørte fornøyd hjem igjen. Det var godt å komme igang. 

Vell hjemme var det bare å slå hull på den store proteinposen jeg hadde bestilt. Var det noe som folk var samstemte om på det store internettet var at proteinpulver måtte til for å bli sterk. Når en først skal handle inn må en handle stort og det beste. 100% Whey Gold Standard var testvinner flere år på rad, det må funke. 







Det var med god samvittighet og sliten kropp jeg la meg, det var deilig å få brukt kroppen litt, nå gjelder det bare å holde motivasjonen oppe fremover. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar